25/7-09 18.49

Nu sitter jag på ett vandrarhem i Falun. Hela dagen har vi varit i Sundborn som ligger lite utanför Falun och tittat på Carl Larsson-gården. En konstnär som föddes för 150 år sedan. Visste själv inte vem det var innan jag kom hit med när jag har sätt massa tavlor som han har målat så känner man igen dom. Hans fru, Karin Larsson, var också känstnär men hon höll mest på med textil och mode. Lite intressant tyckte jag.
Vi gick också in på en utställning men kläder som elever på Textilhögskolan i Borås har gjort, med inspiration från Karin Larsson. Fick tyvärr inte ta några bilder där inne men några utanför blev det :)

 

              

Kommentarer
Postat av: jonna

vart har du köpt den jackan?:)

2009-07-29 @ 19:34:48
URL: http://sommareksem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0